tisdag 7 augusti 2012

Nya degusar

Nu har jag inte skrivit något speciellt i denna blogg om mina degusar än då de bor hos mina föräldrar och inte flyttat hem till mig än.

Dels är det på grund av att en av dem är min fars (lite som hans dotter då hon är handmatad sen födseln) och dels för att burarna är så stora att vi inte kunnat transportera dem än. Men nu i veckan om allt går som det ska så ska jag få hem två små unga degusar som ska få flytta ihop med mina vuxna.
Först är det en lite viltblå vittecknad tjej som ska få bo med Romulus och Jane om jag får ihop dem (det borde gå bra) och sedan ska en viltblå vittecknad hane få flytta ihop med Maja som har bott själv då hon inte riktigt är som de andra eftersom hon är uppfödd av människor. Där är jag nog mest orolig hur det ska gå men vi ska ta det sakta fram och inte stressa ihop djuren. Förhoppningsvis kommer de trivas och gå ihop med mina nuvarande.

Ifall nu fallet skulle vara så att de inte skulle gå ihop så har jag fler stora burar och har möjlighet att införskaffa fler djur som sällskap. Men som sagt det borde gå bra

Här är en liten bild på dem små den som är lite ljusare är dem jag ska ha och den mörkare (agoutin) är fortfarande till salu vad jag vet och det är en liten tjej.

1 kommentar:

Elin sa...

jag är intresserad av att köpa 2 st gerbiler av samma kön om du skulle ha några kvar efter alla spekulanter

/Elin