torsdag 16 augusti 2012

Nya degusar!


Sådär nu har alla degusar gjort sig hemmastadgade hos mig.
Eros, Hera och Musa kommer från ett gymnasium i Rättvik och Odin kommer från en bekant till mig som är ägare till en Arken Zoo butik och hon föder upp många djur bland annat Degusar hemma.

Så nu bor Eros med Maya och det går bra dock försöker han dia Maya vilket gör henne extremt förvirrad eftersom hon inte är van vid degusällskap i huvudtaget mer än genom galler. Så nu bor dem hos mina föräldrar i en av min största burar.

Sedan bor Odin, Hera och Musa hos mig i min stora fågelbur med helt nya hyllor och de verkar trivas ihop men Musa springer ofta efter honom och kvittrar som en galning. Inte agrestivt utan mer att hon vill mysa just när han hoppar runt i buren.

Musa
Hera och Odin
Lilla Eros



Inga kommentarer: