tisdag 6 mars 2012

Lucifer och Sindy

Oj nu går det verkligen fort här med utökningen av djur känner jag.
I vanliga fall brukar jag inte köpa så mycket djur i djuraffärer för de kommer oftast från grossister och då har man ju ingen koll vad djuren har för bakgrund. Men eftersom de flesta uppfödningarna ligger i "ide" för tillfället så har det blivit att jag har köpt in nytt blod till min uppfödning genom djuraffärer på olika ställen med olika grossister och uppfödare.



Eftersom jag har några färger jag främst inriktar mig på i min avel så vet jag ju vad jag söker när jag kollar i djuraffärer men jag köper ju inte djur främst pga deras färg utan efter psyke. Så om jag skulle hitta ett djur med den färgen jag absolut vill ha så vill jag se hur djuret beter sig både mot mig och sina burkompisar innan jag bestämmer mig.

Idag gick jag till min favorit djuraffär i Västerås för att höra om de tänkte köpa in några gerbilhonor i ungålder så jag kunde få in en kompis till Shanti ganska snart. Men tyvärr så hade det inga som de tänkte köpa in för tillfället och de köper oftast in av en gammal bekant till mig som jag redan själv väntar på att få djur av. Så bara för skojs skull åkte jag till en närliggande butik för att kolla deras gerbiler.
 
De senaste gångerna jag har varit där så har det inte alls haft några "roliga" färger eller några individer som lockat mig. Fast denna gång hade de en vittecknad Siamese hane som skulle passa perfekt till min lilla Lova som jag relativt länge har letat en partner åt. Innan jag köpte honom så ville jag kolla på honorna också, eftersom det är främst det jag letar efter för tillfället och i den buren så fanns det en söt liten Saffron. Jag trodde knappt mina ögon eftersom den färgen är ganska svår att få tag på och det har den varit i ganska många år. Visst hon är en väldigt blek Saffron men det gör inget för mig för hon var så himla mysig att ha i handen.

Så idag kom Lucifer och Sindy in i gerbilfamiljen :) 

Inga kommentarer: